Co z tą kulturą?



W ostatnim czasie zauważyłam duży spadek poziomu kultury. Nie u młodzieży, nastolatków czy dzieci, ale u rodziców.

Jak tylko pojawia się dyskusja na jakikolwiek temat tam zaraz widać obrażających się nawzajem rodziców.
Ja wszystko rozumiem, nikt nie jest idealny i ja też nie ale wydaje mi się, że dyskutując z drugą osobą, powinno się zachować przyzwoity poziom wypowiedzi. Przecież, nawet jeśli ktoś ma odmienne zdanie, to należy mu się szacunek.Nie lepiej przedstawić swoje racje za pomocą argumentów i w kulturalny sposób?
Przy ostatniej dyskusji (w internetowej grupie dla rodziców) na temat długiego karmienia piersią jedna z pań napisała tak.

„To zboczenie i pedofilia a ta mama to idiotka tak jak jej syn”

Było sporo wypowiedzi na podobnym poziomie.

Owszem znalazło się kilka komentarzy napisanych z szacunkiem i kulturą, jednak były one w mniejszości.

Ja czytając posty i komentarze, w których więcej obelg niż treści mam wrażenie, że osoby, która je piszą, zwyczajnie nie mają argumentów lub słabo znają się na temacie, a chcą zabłysnąć.

Brak kultury idzie zauważyć wszędzie na placu zabaw, w sklepie.

Wypowiedzi typu

„Co za rozpieszczony dzieciak, drze się jak poj***ny”Niech twój bachor odda naszą piłkę” słyszę coraz częściej.

Skąd w ludziach tyle złości?

Zastanawiam się, co by powiedzieli rodzice, gdyby ich usłyszeli? Co zrobiliby oni, gdyby ich dzieci wypowiadały podobne zdania? Byliby źli, zawstydzeni a może...dumni?

Na poprawę humoru po niezbyt przyjemnym temacie wrzucam kilka naszych zdjęć.

Komentarze

  1. Prawda, jest co raz gorzej. ostatnio na placu zabaw słyszałam jak dwoje 13-14 latków umawia się na seks (!!!).

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tą kulturą osobistą naprawdę jest gorzej. A skąd dzieci znają takie a nie inne słownictwo jak nie od rodziców ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem to straszne jak rodzice wyrażają się w obecności swoich (i nie tylko) dzieci. Ostatnio widziałam mamę , które śmiała sie gdy jej synek(ok.2latka) przewrócił się a jaho ust padło "o kur*a"
    Byłam w szoku

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

A co Ty o tym myślisz?